søndag, mars 04, 2007

No vil æ færra t mexico.
Den siste tida har jeg funnet ut at geologi er et farlig fag å studere. Som kjent krever studier en hvis konsentrasjon og en motivasjon for å kunne gjennomføres, men dette ser det ut til at forfattere av geologibøker tar liten hensyn til. For mine bøker er nemlig stappet av de mest fantastiske naturbilder fra alle verdens hjørner. Dette vekker selvsagt oppdagelsestrangen til en fremtidig geolog og tankene flyr forbi det meste av pensum og graver seg ned i en voldsom komme- seg- til- et- annet- sted trang. Ikke nødvendigvis fordi livet er kjipt og uutholdelelig her i hovedstaden. Vi har jo tross alt marka som ruver i det blå som det voldsomme naturverket det er. Midt på side 549 blandt ”svakheten med klimamodeller” finnes det nå en liste over 10 reisemål jeg ønsker å foreta i min fremtid.


Look at this my friend! Nepal, står på lista.

3 Comments:

Blogger Lillian said...

Oss geologar imellom så sitte eg o rett så d e å drømme meg vekk.Ikkje barra når eg blar i bokå, men o på forelesning med vår supergira bestefar-forelesar inge så elske å visa bilder frå sine utflukter opp gjennom årå...

11:32 a.m.  
Blogger Arne said...

Eg au vil reisa bort.. t sydligere strøk.. strøk der shortsen brukes t anna enn innendørsgym.. :D å eg vil reisa!!

1:51 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hehe, alle som leser boka mi, er min venn!

5:22 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home