fredag, oktober 13, 2006

NÅLA I MIN RYGG

Hva er det som gjør at ting vi ikke liker trekker så utrolig mye oppmerksomhet? Jeg mener selvsagtg ikke ting du ikke trenger å bry deg med. Men de tingene som du ikke øsnker og gjøre, men foreligger slik at man må gjøre dem. Man syter og klager uten at det blir det spor bedre. Jeg har en slik ting for tiden. Den sitter som en nål midt på ryggen, der jeg ikke når den. Informatikk.
Informatikk!! Hvor skal jeg begynne. Jeg satt en dag på Sagavoll fhs og lurte på om jeg skulle velge Bergen eller Oslo. Av en eller annen grunn så ble det Oslo.Heldigvis tenkte jeg for ett par måneder siden! nå tenker jeg litt annerledes. I Bergen har det seg nemlig slik at Informatikk er et frivillig fag i bacheloren. I oslo er det alt annet enn frivillig. Her blir dette uforskammede faget tredd over hoder på naive gutter og jenter, som bare ville lære litt mer om stein. Uforskammet!
Denne nålen har nå sittet i ryggen min i ca en måned og jeg er egentlig lei av å streve etter å fjerne den. Jeg bruker så mye krefter på å prøve at jeg har mindre krefter til andre ting.
Her en dag gikk jeg til det punktet da jeg ga utrykk for mine følelser på lerretet. Og samtidig bestemte jeg meg for at nålen får bare være der, den forsvinner ikke før 1 des uansett...